Pedagogické předměty ve společném základu učitelských oborů v akademickém roce 2018/19
Pedagogické předměty ve společném základu učitelských oborů v akademickém roce 2019/20
Pedagogické předměty ve společném základu učitelských oborů v akademickém roce 2020/21
Předtermín státní zkoušky: 3. 2. 2025 a 4. 2. 2025, začátek zkoušky vždy v 8:30, učebna LP 2004 (termín 3. 2. 2025), učebna LP 5.007 v případě termínu 4. 2. 2025. Ke zkoušce se mohou přihlásit studenti, kteří mají v rámci pedagogicko-psychologického základu splněny všechny předměty.Povinností přihlášeného studenta/studentky je kontaktovat studijní oddělení (nejpozději 3 týdny před termínem zkoušky) a nechat si uzavřít předměty v rámci pedagogiky a psychologie.
KEF/SZZUB: Zkouška se koná ústní formou - ověření vědomostí a dovedností v rámci zadaných témat z oblasti pedagogiky a psychologie. Studenti současně předkládají portfolio s dokumenty z náslechové a asistentské praxe.
Portfolio studenta (v písemné podobě) je účelný a komplexní soubor dokumentů, který vypovídá o studentovi a o jeho systematickém a kontinuálním úsilí se neustále zdokonalovat. Portfolio shromažďuje práce studenta za účelem hodnocení. Je to soubor studentových prací, který obsahuje:
1. Titulní strana (název, jméno a příjmení studenta/studentky, studijní kombinace).
2. Obsah.
3. Strukturovaný životopis.
4. Dokumenty o realizované Náslechové pedagogické praxi: výkaz práce s potvrzením dané školy o realizaci praxe, hospitační záznamy (nejméně 3); projekt, který je zpracováním akčního výzkumu provedeného v průběhu této pedagogické praxe na škole nebo jiné vzdělávací instituci či teoretického problému na základě studia dokumentů školy (rozsah 3-8 stran).
5. Dokumenty o realizované Asistentské praxi: výkaz práce s potvrzením dané školy o realizaci praxe, projekt praxe, který popisuje a analyzuje aktivity studenta v průběhu této praxe včetně sebehodnocení (rozsah 3-8 stran, vytvořené přípravy a další materiály, které student vytvořil v rámci této praxe.
6. Další materiály dle vlastního výběru studenta, které charakterizují pedagogickou připravenost studenta, např. certifikáty z asbolvovaných vzdělávacích akcí, materiály dokumentující dobrovolnickou činnost, podklady o účasti na aktivitách spojených s dětmi.
7. Sebereflexe, v níž student sleduje svůj osobní pedagogický rozvoj.
Otázky ke státní závěrečné zkoušce.
Předtermín státní zkoušky: 5. 2. 2025, 6. 2. 2025 a 7. 2. 2025, učebna LP 2.004, začátek zkoušky vždy v 8:30. Ke zkoušce se mohou přihlásit studenti, kteří mají v rámci pedagogicko-psychologického základu splněny všechny předměty. Povinností přihlášeného studenta/studentky je kontaktovat studijní oddělení (nejpozději 3 týdny před termínem zkoušky) a nechat si uzavřít předměty v rámci pedagogiky a psychologie.
KEF/SZZUM: Tato zkouška je vyžadována Akreditační komisí MŠMT. Deklaruje způsobilost uchazeče vykonávat pedagogickou činnost ve vzdělávací instituci. Tato část státní zkoušky ověřuje, zda student disponuje příslušnými kompetencemi, které byly vytvářeny v průběhu profesní části počáteční přípravy učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. Student demonstruje, že má vytvořený vnitřně propojený soubor základních pedagogických a psychologických pojmů a dovedností a schopnost je adekvátně používat v odpovídajících souvislostech. Student prokazuje připravenost k učitelské profesi a připravenost k samostatnému dalšímu vzdělávání v oblasti pedagogiky a psychologie.
Zkouška se koná ústní formou. Má tyto části:
1. Obsahová část - Ověření vědomostí a dovedností v rámci zadaných témat.
2. Diskuse k předloženému portfoliu studenta.
Komentář k jednotlivým částem zkoušky:
Ad 1. Požadavky ke státní závěrečné zkoušce.
Ad 2. Portfolio studenta (v písemné podobě) je účelný a komplexní soubor dokumentů, který vypovídá o studentovi a o jeho systematickém a kontinuálním úsilí se neustále zdokonalovat. Umožňuje studentovi demonstrovat své úspěchy a případné neúspěchy. Portfolio shromažďuje práce studenta za účelem hodnocení. Je to soubor studentových prací, který obsahuje:
1. Titulní strana (název, jméno a příjmení studenta/studentky, studijní kombinace).
2. Obsah.
3. Strukturovaný životopis.
4. Dokumenty o realizované Náslechové (individuální průběžné) pedagogické praxi (pokud si ji student zvolil a ukončil zápočtem): hospitační záznamy (nejméně 3); projekt, který je zpracováním akčního výzkumu provedeného v průběhu této pedagogické praxe na škole nebo jiné vzdělávací instituci či teoretického problému na základě studia dokumentů školy (rozsah 3-8 stran).
5. Dokumenty o realizované Asistentské praxi (pokud si ji student ukončil zápočtem): projekt, který popisuje a analyzuje aktivity studenta v průběhu této praxe včetně sebehodnocení (rozsah 3-8 stran).
6. Hodnocení vedoucího učitele z první i druhé souvislé praxe doplněné o (nejméně tři) přípravy na vyučovací hodinu; Výkaz práce pedagogické praxe z první i druhé souvislé praxe; Dotazník, kterým student hodnotí svoji první i druhou souvislou pedagogickou praxi (Dotazník vlastní hodnocení praxe studenta).
7. Další materiály dle vlastního výběru studenta, které charakterizují pedagogickou připravenost studenta, např. certifikáty z asbolvovaných vzdělávacích akcí, materiály dokumentující dobrovolnickou činnost, podklady o účasti na aktivitách spojených s dětmi, dále seminární práce z pedagogicko-psychologických disciplin a oborových didaktik.
8. Sebereflexe, v níž student sleduje svůj osobní pedagogický rozvoj.
Ad 3. Otázky ke státní závěrečné zkoušce.
Ukázky úloh státních závěrečných zkoušek ve studiu učitelství fyziky:
červen 2008
červen 2009
únor 2010
červen 2010